söndag 19 februari 2012

Söndag, en vecka till förbi... hoppas nästa blir bättre!

Alex hittade igår ett kort i sitt rum. Det var vändagskortet som han gjorde till mej och pappa, han hade sen tagit det till sitt rum i misstag. Men nu har det hittat sin plats bredvid kortet vi fick av Alva :)


... inuti fanns en liten lucka med en bild på en ros och ett hjärta som han ritat...


Igår fixade jag ihop en bukett som jag hade med till min pappa när vi var dit på kaffe. Hans moster gick bort nyligen och jag kunde inte gå på begravningen när jag var sjuk. Ville visa en omtanke...

När jag hade putsat blommorna som jag skulle ha i buketten så blev det förståss över några blommor som hade så kort stjälk att de inte gick att använda. Alla rosblad jag putsade bort så sparade jag också. Så idag fixade jag en dekoration att ha på köksbordet. Använde även grenar av björk så att jag fick lite mera storlek på den. Kottarna är dekorationer från ett jularrangemang med vita hyacinter som jag nyligen kastade bort :)



Idag fick jag lite stickinspiration igen.. min halsduk fick vänta (ska fortsätta med den alldeles strax). Jag ville ha ett skydd till min telefon, kanske lite för sent, den är redan ganska förstörd... Visste inte riktigt hur jag skulle göra eller hur många maskor jag behövde, jag uppskattade och började på. tog nog ihop några maskor för när jag hade stickat några varv så märkte jag att den nog blir lite lös annars.
( Så till den som har äger en liknande Samsung, så behöver man 30 maskor ) 
lärde mig en sak till på slutet... till nästa gång så ska jag plocka bort typ 10 maskor innan varvet då jag tar ihop "fickan", för denna blev lite väl kantig och hörnen blev ganska toppiga...


OBS! På bilden har jag ännu inte fäst alla små garnstumppar...


Nu får jag nog lägga ifrån mig datorn en stund. Är rätt sjuk i nacken och öm i skulderblad å rygg... Jag testade på att göra en mänsklig "ilmavejvi" tidigare idag när jag gick ner från trappan där ute. vi hade lite snögiga trappsteg och jag slank med foten på nästsista steget, med ett fjong så åkte jag upp i luften och landade på ryggen, PÅ TRAPPSTEGEN! Hade 3 punkter som var relativt sjuka, fick ha gubben att dra upp mig. Satte mig sedan i bilen och for med sonen på fotbollsträningen... var rätt vinglig där, men det gick.


Kitty

2 kommentarer:

Liljas Corner sa...

Va duktig du är på att sticka! Blev ju riktigt snyggt fodral. Och blomsterarrangemanget... Kottarna ser ut som blommor dom också :)

Drömgården sa...

Tack. Hade väldigt lite material, så jag var tvungen att hitta på nåt, kottarna var ett lyckat alternativ tycker jag :)
Känner mej nog lite nybörjar ännu med stickandet, tar så lång tid.. blir väl snabbare med tiden ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen