fredag 17 februari 2012

Fredag

Fick hem ett gulligt kort från dagis. Alva hade gjort ett vändagskort till mej och pappa. min lilla sötnos :)


Är fotfarande lite krasslig, eller egentligen mest svag pga att det
 inte existerar något som heter matlust. ikväll kunde jag faktist göra en paj utan att få obehag! Dessutom så åt jag en bit också, och de va riktigt gott!  

Recept: 
Pajbotten (denna gång färdig fryst deg)
Fyllning:
ca 400-500g Älgmaletkött
1 pkt bacon
liten burk skivade champinjoner
- stek och krydda med grillkrydda, timjan, salt och lite köttbuljongpulver.

3 ägg
3 dl grädde
1,5 dl riven ost
salt, svartpeppar, paprika
- vispa lätt ihop med en gaffel.
- tryck ut pajdegen i en form, lägg i fyllningen och häll över äggblandningen.
- 200 C, tills äggstanningen stelnat och fått fin färg.


Fortsatte med mitt stickande idag... har nog kommit en bit på vägen. Snart är halva halsduken färdig! JEI :)
Dessutom platsade jag mej i farfars gamla gungstol framför brasan, den har sentimentalt värde och barndomsminnen. Min farfar dog innan jag föddes, fick ärva den av min farmor när hon flyttade till ett äldreboende. Stoldynorna var inget att spara så de är helt utbytta. den är full av gamla märken och färg framnötta i flera färger, älskar den! Och den kommer alltid att påminna mej om min käre stålfarmor, miste henne för ett år sedan :(


Inhandlade några nya garnnystan idag, tyckte att min stickkorg behövde lite nya pigga färger... det syntes verkligen i korgen att det var åratal sedan jag inskaffat nåt sist ;)



Vi hörs! 

Kitty

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen