lördag 3 mars 2012

Måleriet avslutat för dagen!

Vart tog denna dag vägen??!

Började morgonen med att tömma ur arbetsrummet. Plocka bort alla mappar och datorn så att vi fick bära ut det mindre snygga skrivbordet. Bordet blev köpt när vi bodde i lägenhet. Formen passade perfekt i hörnet i sovrummet under skåpen som fanns där. Det var typ sommaren 2002... nu 10 år senare så har det gjort sitt!
När alla möbler var utburna och crosstrainern tillfälligt flyttad till vardagsrummet så var det dags att blöta bort tapeten på ena väggen och sen blev det att måla!

Vill ni se?


På bilderna fattas ju lister, så det är ju ganska halvfärdigt...


Andra sidan av rummet...



Jag hade ju en hjälpreda också...


Ni anar inte hur skönt det kändes att se den hemska blå tapeten försvinna bakom den fina grå-beiga färgen!! Det ser väldigt vitt ut här, men det kommer att synas bättre sen när de vita möblerna kommer på sin plats.


Imoron blir det att börja dagen med att sätta upp tapeter.. för inte var ju väggarna klara sådär... :)

Denna glimt får räcka för idag.. Nu är jag trött och tycker att jag förtjänat att platsa mig i soffan! Men jag får nog ta stickorna i händerna.. för det är bara några centimeter kvar så är halsduken klar! Men det får ni se en annan gång :)



Kitty

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen