tisdag 24 april 2012

Mera vårväder!

Finns det något så överraskande som när man upptäcker blommor som sticker upp ur snön??


I det tidigare inlägget så hade jag bilder på krokusar. Här, en dag senare, serman hur snabbt knopparna på de större har växt på bara en dag! Tyvärr var det kallt och mulet när jag kom hem idag, så blommorna hade dragit ihop sig. Kanske jag får se dem blomma imorgon...


Mera krokus...


Annat som börjat på... Klematis, Backsippa, Krokus och den evigt gröna fjällbruden


Väntar på att få se midsommarrosen, Rosa pimpinellifolia 'Plena', i blom. Fick några blommor förra sommaren, hoppas det är många iår!! :)

Här i hörnet finns ännu rätt mycket snö... Men här mellan äppelträden så gömmer sig mera rosor!


Har lyftat ut min Julros tillbaka nu när graderna tillåter... men tror att den skulle mått bra av att få sova inne första natten...


Önskar er alla härligt vårväder!


Kitty

2 kommentarer:

Liljas Corner sa...

Härligt! Jag har vit scilla och blåsippa på G. Och imorgon har dom lovat riktigt varmt, tror jag :)

♥Min Eden♥ sa...

Javisst är det helljuvligt med våren nu då alla möjliga blommor börja sticka upp här och där!

Jag tackar ödmjukt för din röst :)
h. Nina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen