lördag 26 maj 2012

LET IT GROW!!!

Efter 2 dagar i vasa kommer jag hem till en trädgård som har växt till sig ofattbart på så kort tid!

Här är Primula som är i full blommning, LÖÖÖÖVLY!


Den gula dagliljan som blommar tidigast av alla dagliljor har växt 1/3 och är plötsligt full av knoppiga blomställningar! OJ OJ Vilken blomsterfröjd det kommer att bli!


Mina första tulpaner har börjat blomma.
Jag älskar tulpaner!

I ett tidigare inlägg kan man se denna samma plats innan det började grönska i stenpartiet intill stenen.


Även tulpanerna i min paradrabatt framförr terassen är påväg att slå ut sina vackra kronblad. Där borde finnas tulpaner i vitt, vit/lime, rosa, cherise och lila...
En stor favoritkombination är tulpaner tillsammans med pärlhyacinter


Uppdaterar bilder på äppelträden som nu har börjat skjuta ut klasen med knopar ur bladrosetten. Här ser man mitt äppelträd 'Salla' och kvistarna med en prydnadsapel och dess mörka grenar med röda blad. Snart kommer all de knopparna blomma i rosa! Får lägga upp en ny bild sedan så att ni får se mitt äppelträd när det blommar i rosa och vitt!


Här är trädet 'Lantun talvi' som jag la upp en bild på här. Väntar på att få se den blomma!!


Här på skuggsidan har jag fortfarande en rabatt som är helt orörd.. kanske jag hinner fixa till den imorgon? Hit når solen först en 16-17 tiden på kvällen. Man kan hitta bl.a. några olika Hosta, Astilbe, Daggkåpa, Rodgersia och vit Löjtnantshjärta.


Köpte två syrenbuskar till vår första eller andra bröllopsdag, måste erkänna att jag inte minns om det var 2007 eller 2008... Ville ha två symboliska buskar som skulle växa tillsammans med oss!
NU, för första gången, ska den blomma! Men ni vet ju vad det sägs: "Den som väntar på något gott..."


Bloggade här tidigare om Aroniakvisten som jag ympade in på Rönnstam som jag dragit upp i vår skog. Tyvärr kom några nattfroster, så få se om de frös bort. Tittade till den idag och konstaterade att knoppen börjat spricka fram! Kommer den att lyckas??!!




Kitty




Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen