fredag 22 juni 2012

Ogräsrensning och blommande underverk

In bland Daggkåpan blommar Vit Löjtnantshjärta med sina hjärtformade, droppliknande vackra blom.
Regndropparna ligger kvar på de stora vita tulpanerna. Allium, snart är de helt utslagna (fler finns i bakgrunden)


Vi säljer bort sommarblommorna till halva priset på skolan, Så jag hade några påsar med mig när jag kom hem tidigare i veckan...
Lyckliga Lotta, Stjärnöga, solrosor, Sundeville, pelargoner m.fl.


Det blev en samling udda krukor för att hitta en plats för allt, men alla plantor har nu hittat ner i blomjorden. Nu är det att hitta platsen där krukan ska stå då... för så här kan jag ju inte ha dem...



 Våran infart är bombaderad av maskros! Varje år så rensar jag gruskanten flera gånger... men de kommer tillbaka! NU, har jag rensat igen, så en stund kommer det att vara snyggt i alla fall. Det kom rätt stora ogräshögar...






Kitty

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen