torsdag 12 juli 2012

Bild dag 11: tema "Tokigt"

En bild om dagen

Måste erkänna att idag visste jag inte vilken bild jag skulle lägga upp... kanske därför det blev så sent! Eller så berodde det på att jag varit igång en hel del idag?!

Med det sagt fick jag en idé!  PLING!

Jag har varit lite "tokig" ikväll :)
Sonen skulle på kalas och var lite osäker på om han skulle hitta dit med cykeln själv. Då kom jag på en idé: "Jag kommer på lenkki så far vi tillsammans!"

På med träningskläderna och skorna, startade klockan på "Endomondo" och sprang iväg....
Väl hemma igen efter 5,5km (som premiärtur i år så orkade jag faktist inte springa riktigt hela vägen) så stannar jag klockan och konstaterar att det bara aktiverat tidtagaruret, men inte rutten även om jag syntes på kartan (som inte heller sparades)...
In, på med datorn och logga in mig på Endomondo. Där står det att jag varit och sprungit och hur lång tid det tog, men ingen rutt syns. Suck! Ritar in rutten och mixtrar lite med telefonen och får sedan up mitt namn och uppgifter även där.

Men... nu vill jag ju testa om de funkar också!

Lite "Tokig" som jag är så startar jag tidtagaruret igen och hoppar på cykeln!

Tänkte att jag skulle ta en sväng runt skolan bara sådär en 2km så att jag får testa om kartan registreras... men då jag kom till korsningen så svängde jag åt andra hållet! "Kan ju cykla runt och komma hem genom Kivilös, nu då jag ändå sitter på cykeln" tänkte jag för mig själv.
Jag kom till korsningen där man svänger till Kivilös... men fortsatte längre fram... "Lika bra kan jag cykla hem genom Kyrkostrand istället" och fortsatte cykla förbi kyrkan och mot Ejdevägen där jag skulle svänga. Istället för att svänga ner till vänster så korsade jag vägen och cyklade uppför backen mot Lannäslund... "Nu då jag ändå kommit så här långt, så kan jag lika bra cykla en bit till!"

När jag kom hem så hade jag cyklat 7,5km :)
Så först en plötslig oplanerad springtur och på den sen en cykeltur!
Endomondo är faktist lite som en drog! Man blir fast och vill träna mera! Det är ju så roligt att se statistiken... och så fort det syns några tomma rutor på träningskalendern så måste jag bara ut och "fylla" den luckan!
Rätt Tokigt!



- Kitty -

1 kommentar:

Liljas Corner sa...

Jag borde testa nåt sånt där jag också, just nu har jag ingen träningsmotivation alls. Det är knappt så jag tar mig ut med hundarna på promenad... Jag vill ju va i trädgården så mycket som möjligt! Men där får man ju också lite motion :)

Jag har gett en ritning på ett planteringsbord åt Jonas nu. Så enkelt som möjligt, så har han lite bättre motivation att ta itu med det. Han har semester nu så :) Men det ska nog bli riktigt fint! Jag har ju en diskbänk att ha som bänkskiva.

Va fin din systers trädgård är! Tack för titten!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen