söndag 22 juli 2012

En promenad genom "Min Eden"



I torsdags hade trädgårdsbloggaren Nina öppen trädgård i "Min Eden".



Det var många som ville besöka hennes vackra trädgård!



I ena ändan av trädgården fanns en anläggning för surare jord. Den var väldigt intressant. Där fanns En (juniperus), Thuja, Hortensia och lite perenner, bland annat blå bergsvallmo. Runt kanterna växte mossa och i den låg kottar, grenar och en och annan homemade keramisk figur. Runt om i trädgården gick en slingrande gång av små betongstenar som bildade en kant runt alla de olika anläggningarna/rabatterna. I varje "korsning" kunde man hitta intressanta detaljer.



Runt ladan fanns också mycket att titta på. Den där ogräs-skylten borde stå hemma hos mig! :)



Den mysiga ladan, omringad av intressanta prylar


Äppelträd, betong-projekt, stilleben...

Över stigen genom den stora rabatten hade mina vänner (bl. annat Nina från "Liljas Corner") gått för att beundra sittplatsen som fanns där bakom.


Bakgården i sikte...


Utmed huset hittades en vinkel med stenar och en vatten anordning, vackert arrangerat med ännu mer intressanta föremål.

Uppefter den fina pergolan växte en doftande Schersminen, full av blom.



Tack så mycket för att vi fick ta oss en titt!
Alltid trevligt att få träffa andra bloggare face-to-face!

Om en månad kommer jag pånytt och besöker när du har öppna portar. Ska bli roligt att få se hur det ser ut senare på säsongen!

- Kitty -


1 kommentar:

♥Min Eden♥ sa...

Hej Kitty! Härligt härligt! Alltså vilken rolig dag, så himla kul att få mingla bland alla likasinnade trädgårds-lovers! Dubbelt roligt att få träffa bloggvänner, live!! Välkomna på nytt... ;D
/nina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen