onsdag 4 juli 2012

Första Juli veckan...

Har hämtat mer sten så att jag kunde göra en solfjäder till av de grå stenarna... förstås så var ju inte denna riktigt lika som den första eftersom jag måste anpassa mig efter stenpartiet. Därför finns tre färgade stenar inplockade i fjädern som jag plockat ut. Måste ännu gräva bort lite av gräsmattan så att jag får ett varv till anlagt, men man ser i alla fall vad min tanke är...


Prästkragarna står i full prakt nu. Dom har spridit sig över hela rabatten. Bara jag får lite tid så ska jag gräva upp och flytta dem. De är lite vilda och sprider sig hur de vill, men jag gillar dem ändå!


Här ser ni också att Incarvillea som jag hade grävt ner över vintern växer. Den går dock inte att jämföra med den som jag planterade för ca 3-4 år sedan som är buskig och i full blom!


En bildsamling från den första juli-veckan i trädgården!



Förlåt mig, hoppas ni inte blir avundsjuka!
Har man semester och bor vid kusten som jag gör, några FÅ KILOMETER FRÅN HAVET, så måste man nästan tillbringa fina dagar som denna på stranden!

(Tittar man förbi den lilla ön som syns på bilden så ser man bara horisonten. På andra sidan finns sverige, om man kör en par timmar med båt)


Njut av sommaren allihopa! Det gör jag!


- Kitty -

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen