söndag 1 juli 2012

Helgbukett och stenanläggning. Nu har jag sommarlov!



Sista skoldagen till ära så hade jag med mig hem en knippe rosor... 20 rosor! Dom hade stått rätt länge i blomkylen, så vi kunde inte längre sälja dem. Men det var passande på fredag så fick jag lite färska blommor till helgen. redan följande kväll fick jag slänga några som hade nickat till.


Efter att det minskat i buketten så gick jag ut i trädgården och plockade prästkragar och daggkåpa. Tycker att det blev en riktigt trevlig sommarbukett.
I den vita metallkorgen som står på bordet finns nu lime, citronerna har åkt i roskis. Men den gröna limefärgen passar nästan bättre in.


Min dubbelblommiga Kameliaschersmin, Philadelphius 'Minnesota snowflake', är redo att snart gå i blom.


Tänkte avslöja lite om stenanläggningen som jag håller på med...

Igår var jag i regnvädret och köpte 93 stenar till. Blev ingen anläggning pga det dåliga vädret, men idag är det strålande väder och jag fick massor gjort! Hade nog uppskattat lite fel, antalet var ganska bra gissat, men jag använder två olika former. Kunde jag inte avsluta projektet idag för jag blev utan de fyrkantiga betongstenarna, men de som är smalare i ena ändan finns det av ännu. Blir nog en tur ut till Sund imorgon för att skaffa mera.


Fick lämna det så här idag. Men jag har ju sommarlov nu, så jag hinner!

- Kitty -

1 kommentar:

Liljas Corner sa...

Skönt med sommarlov :) Jag var första dagen på praktik idag, med det var sådär. Klippte gräs och hann köra fast, mista nyckeln och få punka. Sen fick jag rensa ogräs... Men imorgon borde vi kunna plantera kål!

Va fint det blev med rosor, daggkåpa och prästkrage! Och stenläggningen börjar se färdig ut också.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen