lördag 15 september 2012

Klematis fynd

Var in till Sunds trädgård idag för att köpa fler påsar med trädgårdsmylla, en påse gräsfrön och betala bort listan med allt material jag hämtat under den senaste veckan!

Det råkade sig att just idag bjöd de på kaffe och tårta där, eftersom de utsetts till "Årets trädgårdshandlare 2012"! Grattis Sunds!


På väg till kassan "råkade" jag hitta en Klematis ur fyndhörnan för hela 3€!!!
Det fanns ingen skylt på den, men jag tror att det är 'President'.

Det börjar bli lite klent med klematisar i trädgårdsbutikerna så här sent på hösten. Nästa säsong får jag köpa fler!
Denna klematis tillsammans med en annan sort (kanske en mera purppurfärgad från viticella-grupen) ska få slingra sig upp för min port in till odlingsplatsen jag håller på att färdigställa. Porten blir antagligen gjort av armeringsmatta... tror jag...


Här sitter min snigel och väntar på sit nya hem...


Vid den gula linjen har jag ikväll grävt upp gräsmattan. Imorgon ska jag lägga kantsten och fylla upp med jord. Sedan är det att möblera om buskarna som har växt ihop!


Tog upp några bitar mossa som jag sparade på sidan.
Det är Hortensia mm som ska få växa på den nygrävda delen, så behöver jag surare jord, och då tycker jag det passar så fint med mossa.

Ha en bra helg!


- Kitty -

1 kommentar:

Liljas Corner sa...

Va fin klematisen var! Och så en surjordsrabatt... Va fin den kommer att bli!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen