lördag 8 september 2012

Welcome Komatsu 210!



Igår körde denna in på vår gård!
Alva tyckte att det var jätteintressant när pappa skulle köra ner grävmaskin från lastbils lavetten.


Efter lite lirkande hade den duktiga chauffören (maken) kört in grävmaskinen till baksidan. Det ser kanske brett ut... Men det gick VÄLDIGT NÄRA de utstående tak hörnen! 


Ni ser hur nära trappan han fick köra!!


Därefter lirkade han in lasbilen, som nästan skrapade backspeglarna mot både garage och hus!
Men det gick!   ;)


Här är det redan i full gång! Blomrabatten och alla de stora stenarna som fanns i är bortgrävda. Platsen är här lite uppjämnad och början på stenkanten mot skogen börjar ta form.


Alva storgillade grävmaskinen!
Alva: "Titta stooa grävmasinen! Jag älskar no stooa grävmasinen! Pappa e no bäst!"



Här ser ni hur det såg ut för en vecka sedan och hur det såg ut igår kväll...


Jag vet... Så klart jag var tvungen att pröva!
Men det är inte så lätt som det ser ut! Men lite skoj att testa med "Rototilt", om ni vet vad det är??!

Nu är det bara att invänta mer bilder!

Själv ska jag återgå till arbetet ute i regnet!
Jag har det viktiga arbetet... Att stå och luta sig mot spaden och säga när det är rakt, snett eller bra.. och emellanåt springa dit och skyffla lite och sånt!


- Kitty -

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen