torsdag 15 november 2012

Fulmonster och Garnnystan



Sponsrade systerssonen och köpte några böcker när han sålde jultidningar, precis som en hjälpsam moster ska ;)

Bok 1: "Fulmonster, korsstygn, fuldesign och fint pyssel"

Den ena boken var en hobby/pyssel bok där man kan hitta ett och annat att göra MED barnen och lite olika saker man kan göra TILL barnen!


Här syr man ett mjukisdjur av en gammal t-shirt...


Mera mjukisar/monster. Fanns massor av tips på hur man gör håret, hattar, ögon och olika munnar med miner och grimaser.

Bok 2: "Garnnystan och tygtravar"

Den andra var lite mera för mig!
Massor av pyssel, små syprojekt och inredning mm.


Bra beskrivningar för de som inte kan virka... som jag... det är något som fallit ur mitt minne!
När jag var liten var jag nästan dagligen hos farmor. Hon lärde mig att sticka sockor och vantar och virka lappar!



Lite ett och annat...


Små detaljer både till julens dekorationer och inredning utomhus...

Där fick ni lite smakprov på mina nya böcker.

Det märks att trädgårds säsongen lider mot sitt slut, varje år när vintern kryper på så ökar min pyssel- och syinspiration.

Håller som bäst på att sy en topp som jag ska använda på en middag nästa helg. Jag ska delta i Partylites seminarie för enhetsledare i Hyvinge som är strax över 400 km söderut (strax ovanför Helsingfors).
På kvällens middag har vi temat "Partylite Rocks" och då ska vi alla vara utklädda i rockig stil! Kul!! Och det finns ju så många olika rock-stilar att välja mellan!

Kanske ni får se någon bild sedan hur jag såg ut... vill ni det?!

Nu börjar det bli sent och John Blund sprang just förbi och kastade sitt sömnpulver!
God natt! :D

- Kitty -

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen