tisdag 6 november 2012

Här var det ljus!


Nu har jag äntligen fått hem nya uteljus till lyktorna! Så en liten bit på vägen med att vinterarrangera terassen. Lyktorna framme och en plantering fixad... krävs lite mer än så.. men det är pågång!


Hur mysigt som helst!


Inhandlade en praktisk LED-slinga idag... förhastade mig aningen och tittade inte så noga på förackningen... Blev aningen förvånad när jag tände dem! Trodde att de var vita, men när jag tittade noga så fanns en liten bild i hörnet av förpackningen...
Orsaken till att jag köpte dem var att de är batteridrivna!
Perfekt om man vill ha dem in i en lykta, vas eller i ett arrangemang eller plantering!


Skulle nog varit snyggare med vita.. men... de ska ändå inte bli kvar där på bordet.. så de får duga!
Fungerade fint som skön kvällsbelysning där jag satt med en skål frukt och tittade på Äntligen Hemma.


Tillredde en god middag med fisk ikväll!
Jag hade laxfilé som jag snittade och så satte jag en bit Pangasius (den vita fisken) i varje snitt.

 Kryddade med salt och citronpeppar och klippte över en vårlök. Sedan blandade jag matlagningsgrädde och cremé fraiche med hackad dill, riven pepparrot, salt, svartpeppar och lite citronpeppar som jag hällde på. In i ugnen sålänge potatisen och morötterna kokade!
Klar att servera!

Tyvärr var det ett hungrigt gäng, så jag hann inte ta någon bild på den färdiga maten.. och det var ingen vacker syn efteråt!
Men gott var det!


- Kitty -

1 kommentar:

Liljas Corner sa...

Mysigt med lyktor, speciellt då man får gäster. Har jag sagt att jag också har den där Ikea-golvlampan? Fast jag har inte haft fram den på länge, tror den gått sönder lite.

Hoppas du har en bra helg!

Jo förresten, C-2018 och C-2019 står det på Wilma.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen