tisdag 25 december 2012

Nyhet i min boksamling...

Ibland så är det ödet!
Hade önskat mig en bok som heter "Låt det blomma" till julklapp av maken, men jag visste ju nog att han inte skulle besöka någon bokhandel för att hitta den...

Några dagar innan jul så kom en liten låda i postlådan.
Hem&Trädgårds bokklubb...
Hade inte avbeställt månadens utvalda bok...


Låt det blomma, av Gunnar Kaj. Foto av Charlotte Gawell

Ödet??!
Jag gissade rätt, ingen bok av maken, inte kameran och inte expressomaskin heller...
En ny dammsugare fick jag!


Här har vi honom, Gunnar Kaj, i egen hög person!


Skaparen bakom blomarrangemangen på nobelmiddagen.


Men i boken finns så mycket annat också!


Kunde inte låta bli att visa er några bilder som jag fotograferade ur boken...


Han pratar även om naturmaterial.
Lite livliga och "operfekta" buketter och arrangemang är väl lite av ett kännetecken för denna blomsterkonstnär.



Har ju inte haft tid att sätta mig ner och läsa boken ännu... men snart... och då ska jag bara njuta... utan störande moment runt mig!
:)


- Kitty -

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen