torsdag 27 december 2012

Och så var julkalendern tom...

Då var julen förbi!
Julkalendern står och gapar, helt tom, nästan...


Jag gillar björkstammarna... så jag tror att de får hänga här inne i vinter...
Men de behöver nog smyckas lite.


För en tid sedan så fick jag av min vän Nina en mall på ett hjärta (och en krona) som är bra att använda när man enkelt vill tillverka av järntråd.
Har inte riktigt fått in knixet med att fästa ihop ändarna, men det kommer väl. Här har jag testat att göra en variant där jag börjar och slutar uppe i mitten och en när jag gör det nederst.


snöret jag använder är det som jag handlade på "Blossom" när jag besökte Karleby här innan jul. Några hjärtan har fått ärva snöret efter att barnen öppnat de små paketen ur julkalendern.


Sedan har jag också hängt upp pepparkaksformen som jag inhandlade vid Himmeli på samma Karlebyresa...

Måste se vad jag kommer på... den behöver ju något som inte är så "jul" om den ska kunna hänga kvar i vinter.

Minns ni inte hur det såg ut när kalenderna var full av paket så kan ni kika in HÄR.

Snart är det ett nytt år igen... hur snabbt det går!!
Vi ses!


- Kitty -

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen