fredag 28 december 2012

Så här såg det ut året 2012 - del 1

Har plockat ihop några bilder för varje månad från det gångna året...

Inlägget kommer i två delar.
Första delen är Januari-Juni.

Januari:


Januari minns jag som kall och mycket snö!
Spår runt huset efter att barnen kört snöskoter med pappa.
Mitt första inköp av washi-tejp...
Julrosen frös och fick flytta in i garaget!
I skolan var vi i "sandlådan" och övade stenanläggning.

Februari:


Februari var lika snörik och det blev mycket lek ute.
Men även bus inne och barnen hade sina stunder när de var så söta tillsammans!
Vi hade en period då Alva mestlekte vid matbordet och inte åt så bra. Då kom Mumin familjen till hjälp! (Hon hade fått muminbåten med alla figurer i julklapp, hon leker med dem ännu)

Mars:


I mars lade vi igång projekt "Renovera arbetsrummet", mer om det kan ni se HÄR , HÄR och HÄR. Ett efterlängtat projekt! Hade ett mörkblått rum som var råddigaste av dom råddigaste!
I slutet av mars började snön smälta bort och terassen tittade fram.
I samma veva blev jag sjuk! Hade feber 1,5 vecka och hamnade till sist in på lungavdelningen på sjukhuset....

April:


Låg med dropp på sjukan, men slapp hem på min födelsedag 2:a april! Fick komma hem till familjen efter att varit ifrån dem 4 nätter och de hade tillsammans med pappa gjort en födelsedags tårta till mig!
Så kom påsken...
Mitten av månaden flög jag tillsammans med några från klassen till Stockholm! Vi gick på den stora nordiska trädgårdsmässan, besökte Bergianska trädgården, Rosendahls trädgård, shoppade på stan, åt på restaurang och umgicks i vår "lägenhet" på City backpackers hostel. (kolla HÄR)
Väl hemma igen så var det dags att börja jobba med vårat eget projekt i Botniahallen, Vasa, där stormässan höll hus följande helg!

Maj:


Maj... snön är borta och trädgården börjar stå i blom! Tulpaner, Backsippan, Skilla, Primula och mycket annat! Har rikligt med Pärlhyacinter, vilket är tur, efersom Alva gärna plockar dem...
Grillsäsongen inleds...
Alva hjälpte till att plantera blommor i krukorna...
Sen var det många kalas, bland annat sonen som fyllde 8 år. (vill ni se tårtan?)

Juni:


I juni blev det mera kalas. Firade sonen 8år och dottern 3år på samma gång med släkten.
Första besöken till stranden (lyxen med att bo vid kusten)...
Mina syrener som jag har ute vid vägen, (planterades 2007), blommade för första gången, med hela 2 blommor!
Irisarna blommade rikligt i somras!
... och Alva fortsatte att plocka blommor... denna gång var det Alpklematis 'cyanea' som fick offra några blommor...
Mognande tomater! mmmm... att få plocka egna tomater!

Där var första halvan av året.
Skulle ha kunnat lägga upp hur många bilder som helst, men jag begränsade mig till ett kollage per månad!

Stay tuned for more pictures from july-december!


- Kitty -


1 kommentar:

Liljas Corner sa...

Vilken kul tillbakablick! Jag blev riktigt sugen på att göra en egen. Har inte haft på datorn på över en vecka (!) så bloggskrivndet och -läsandet har lidit. Men nu har jag läst ikapp här :) Kul att se resultatet av hjärtmodellen!

Härligt att se de somriga bilderna... Ha en fin helg och nyår! Kramis.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen