söndag 13 januari 2013

Min vecka!

Nu har jag inte hunnit blogga på några dagar!
Har haft mycket program denna vecka, så nu ska ni få se hur jag haft det!

Välkommen till min vecka!


I onsdags skulle jag ha en Partylite visning i Vasa, så jag passade på att besöka min väninna Nina på samma gång!
Hade så vackert väder när jag körde till Vasa. Det var bara några minusgrader, på åkrarna såg man buskar och träd som stack upp ur den konstiga men fina dimman. Var tvungen att ta ett foto med telefonen i farten... och märkte strax därefter att i dikskanten gick fyra små söta rådjur!

Älskar den lummiga skogsvägen till Ninas!
På vintern är den sy mysig med de snötunga grenarna som hänger ut mot vägen, och somrarna är grönskande och jättefina.


Hade med mig lite presenter också (gillar att ge nåt när jag åker på besök). Det blev tulpaner (kolla in dem på hennes blogg) och lite homemade choklad och senap denna gång!  :)

Blev bjuden på en "eftermiddagslunch" också, fullkornspasta med tonfisksås, mmm...

...Och söta Lilja och Snövit!


Lite senare var det dags att tacka för gästvänligheten och bege sig till följande destination, inte så långt därifrån. Hade visning och ett trevligt, ugnt, pratglad gäng flickor där jag lämnade kvar aningen sent...


Att köra hem var som pesten!!!
Det var mörkt, blåsigt och snöade så att man inte ens såg bilen framför!
Och när det inte var gatubelysning så var sikten inte alls bra (snöade nog på den nedre bilden också, men det syntes inte på den dåliga bilden).
Hade lite otur med vädret, men det var inte så mycket trafik och inga älgar stötte jag på heller.


I fredags när jag var till matbutiken så stötte jag på en stor Hortensia-leverans på blomsteravdelningen!
Hur kan man motstå sådant??! Exakt! Helt omöjligt!

Efter att jag handlat färdigt gick jag in till kiosken som finns i samma byggnad, för dit levereras paketen när man beställer från H&M.


Det var en ganska stor order denna gång, som innehöll bland annat en del från HOME, som dessa två kuddfodral som jag blev helt förtjust i.
Här är dom på våran säng... men de är nog lite fel färg..


De får sitta i soffan i vardagsrummet istället, så som det var tänkt redan när jag beställde efter dom.


Tulpanerna som inhandlades i måndags är inte längre lika vackra, men nu när julen är utstädad så känns det faktiskt som att våren närmar sig...

Och svaret är NEJ! Jag vill inte ha vinröda soffor! Men hamnar nog att dras med dem några år till tror jag...


Och lite middagsbilder...
Tidigare i veckan åt vi något som barnen kallar för "mammas asian" (en av deras favoritrestauranger är den vietnamesiska "Asian garden"). Måste ändå erkänna att denna rätt kan variera rätt mycket även om det alltid får samma namn! Hade gjort lite annorlunda denna gång och använt rätt mycket ingefära och gjort ett genomskinligt spad i grytan istället för att tillsätta matgrädde eller kokosgrädde. Jättegott var det!
Den nedre bilden är kvällens tacopaj med grönsallad, tortillachips, gräddfil och salsa.


När jag var till Vasa i onsdags så kom jag även hem med en liten kasse med tre små nystan. 
Av det ena har jag nu påbörjat nya vantar.

Fick dem av Maria, skall sedan ge tillbaka i form av små babyvantar som ska ges vidare till asylsökande som får barn under processen!

Igår hade jag en LÅNG dag!
Väckning kl.3.50 på en lördag morgon!!!
Jag och min partylite kollega Brita tog tåget från Kokkola till Uleåborg för att delta i ett Seminarie som ordnades där!

När man kom in i salen så fanns där lååånga bord fulla av gåvor som skulle ges till dom som gjort bra ifrån sig när det kommer till försäljning mm. och resten lottades ut!
Så fick vi umgås med 100 andra partylite kollegor!


Nu kommer lite bilder på olika temabord som hade dukats upp!


Tema vår/påsk


Tema vändagen


Och så fanns ett stort bord med nyhetsprodukterna!
Det fick jag dela upp i flera bilder!


Det blev en trevlig dag, trevligt resesällskap och trevligt evenemang!

Det var en del av min vecka!

Nu är det söndag och jag tänker bara ta det lugnt och ha en skön dag hemma.


Är det någon som kan gissa innehållet i de stora kuveren som ska åka ner i postlådan imorgon??!

Hur kunde ni veta att det var vinsterna från min utlottning?!
:)


- Kitty -

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen