fredag 25 januari 2013

Nystart efter svackan med träning och kost

I början av november tog jag beslutet att nu ska jag göra något åt min övervikt!
I mitten av december hade jag gått ner 8kg, bara genom att lägga om kosten och lämna bort allt onödigt socker och för sen kvällsfika!

Under veckorna runt julen hamnade jag i en svacka och gick upp 2,5kg!
1,5kg har jag fått bort redan, så åtminstone ligger jag på -7kg! YES!

Men nu får det räcka, inga fler svackor!
Om strax över 2 månader har jag födelsedag, före det ska jag ha bort ytterligare 13,6kg!
Mycket, jag vet, men inte omöjligt!

Vaknade igår, klädde på dottern som skulle till dagis. Sen tänkte jag... "Nu börjar jag dagen med att gå på gymmet"! Så jag drog på mig träningskläderna, förde dottern till dagis och lade sikte mot gymmet! Hade en ganska hård träning 1,5h och det kändes helt underbart!
Har inte besökt gymmet på 1 år!


Fick även igång en bättre kost igen. Så här såg min middag ut!
Stekt biffilé av gris (såsen är bara lite matgrädde som jag kryddade och lät puttra sig lite tjockare utan redning), kokt morot och rikligt med sallad.
Jättegott var det!

Idag skulle dottern till dagis igen. Hade själv ett möte på morgonen (med en viktcoach / Personal trainer) och efteråt blev det 1,5h träning på gymmet!
Älskar den här känslan när man får igång farten pånytt!
Tog kanske i lite väl hårt den första träningen, så idag kändes det! Har rejält träningsvärk idag, speciellt i magmusklerna! Men det kändes ändå jättebra!

Efter träningen var jag jättehungrig!


Kokade två ägg som jag åt tillsammans med lime-tonfisk och salladen från gårdagen.
Och mina ägg var perfekt kokta!

Jag gillar salladsluncher. Det känns lätt och frächt.
Men det behöver finnas proteiner med för annars dröjer det inte länge innan man blir hungrig pånytt.


Mina fina vita Tulpaner däremot är inte så fräsha längre!
Blir att skaffa en ny bukett till helgen!

*   ***   *   ***   *

I början nämnde jag mitt morgonmöte med en viktcoach / PT.
Dagens träning var den sista på min träningsnyckel. Började fundera lite på att pröva på något nytt...
Hade ett givande möte på xtravaganzas viktcenter och fr.o.m månadg så kommer jag att börja träna där istället, få kostrådgivning, träningsprogram. Har bundit mig till 1år! Tror att detta kan vara början till något bra!
Vet att jag klarar av att gå ner i vikt när jag bestämt mig, att hålla vikten efteråt, det är där utmaningen träder fram!

 
xtravaganza viktcenter i Jakobstad


Nu börjar det bli sent, dags att krypa under täcket!

Tomorrow is a new day!


- Kitty -

2 kommentarer:

Liljas Corner sa...

Lycka till! Min förra kollega gick på xtravagansa och lyckades riktigt bra, och har hållit vikten sen också. Men jag skulle inte klara av det, känns för omständigt.

Spännande med semesterplaner! Skåne skulle vara underbart att se.

Ha en fin helg!

mittgottoblandat sa...

Lycka till kitty! Hejar på dig!! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen