måndag 15 april 2013

Vårtecken!!

 
Men titta bara!
Uppfarten mot våran lada börjar vara snöfri och kantstenarna synliga! Man börjar även se att mina fruktträd faktist har en stam!

 
I kanten syns lite av stenarna och toppen av mina buskar. Måste säga att brudspirean ser ut som att den inte gillat tygnden av snön...

 
Och titta!!!
Mina odlingslådor har blivit synliga idag!
(Det har regnat nästan hela dagen!)

 
Roligt med det gröna lingonriset i skogen. Livar upp den kalla våren!
Men åååh! Nu är det inte långt kvar tills jag får börja så ut mina frön i odlingslådorna!!!
Ska bli så himla intressant att se hur det lyckas!
För er som inte följt mig så länge, så kan ni gå in HÄR och titta, för jag har gjort om på bakgården så denna köksträdgård blev gjord i höstas!
 

 
Nu är det nästan snöfritt på terassen! Vi har haft en sjö runt terassen och för att skona brädorna hade jag hackat upp fåror så att vattnet skulle rinna bort. Effektivt har det varit eftersom vattnet "ätit" fram sig till gräset och vattnet är veck! Mitt lilla körsbärsträd som är omringad av snö står däremot i vatten ännu...

 
Det är rätt djupt med vatten runt stammen på körsbärsträdet... Men ser ni??? Där under vattenytan skymtar de trogna Krokusknopparna som tagit sig genom isen! Snart är de framme!!! Då kommer det att blomma som en gul krans runt trädstammen! (Såhär såg det ut förra våren, kolla tredje bilden)

 
Konstaterade idag att snökullen på yttre sidan om häcken nästan försvunnit. Här hade jag hösten 2011 satt ner några gula krokusar som lämnat över. Det var uppiggande med några gula blommor när man kom in på gården. Hann tyvärr inte njuta av dem så länge... Det vår några barn som fått syn på dem och plockat dem... Hoppas att de inte drog upp dem med löken och allt!

 
Till min glädje så ser jag skymten av dem igen! Åtminstone en! En liten knopp som tagit hål åt sig i isen. Satte några lökar till i höstas, men de är ännu under snön...
 
Äntligen!
Vårtecknen som jag väntat på!!!
 
 
- Kitty -
 

3 kommentarer:

Anna Vattenkanna sa...

Så skönt att det börjar bli lite vår där hos dig också! Hoppas att det går undan med snösmältningen och att marken torkar upp.

kram

Grön skön passion sa...

Vilken underbar Odlingsplats du har. Jättefin med murarna, bäddarna och portalen...Like :-)

Vårkram / Therése

Liljas Corner sa...

Nu ville jag genast springa ut och kolla om mina lådor har börjat synas :) Såå skönt att börja se gräsmatta igen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen