tisdag 5 november 2013

Resultat: Yrkesprov del 1

För några veckor sedan hade jag ett yrkesprov för praktiken (inlärning i arbete) som jag gör på Sunds Trädgård i ämnet "Dekorering för tillställningar, utställnings- och mässverksamhet". Bordsgruppen på bilden under var den som skulle tömmas och sedan göras om i temat "vitt & grönt". Ett ganska brett tema, men här får ni se resultatet i före-efter bilder.
 
 
Först skulle bordet tömmas och allt material och alla blommor skulle tillbaka på sin plats.
 

 
Bakgrunden är inte den optimala här tyvärr, så det är lite svårt att urskilja allt på bordet, men jag ska ge er några närmare bilder här senare... (Speciellt orkidéerna högst upp försvinner lite på bilden)
 
Bordsgruppen före-efter med sikten mot infon/floristön.
 
 

 
 
 
Framifrån...
 
 
 
Framme till vänster och till höger längre bak har jag använt Rumsgranar som höjd. Krukan jag använde till dem är en gummiaktig kruka av märket OOhh som ser ut som skrynklat papper. Jag tycker att Rumsgranen är jättesnygg! Funderar på att skaffa en egen nu till vintern. De är lugna och stiliga och ger en viss balans till bordsgruppen. I mitten har jag valt att använda Bambu i ljusgröna krukor. Har man bara vita krukor mot de mörka borden kan det lätt se för plottrigt ut. Dessa ger både lugn och djup, plus att de är en bra bakgrund för de vita ihåliga lyktorna.





 
Muehlenbeckia, som står här i krukan blev inte långvarig! Det råkade vara den sista i butiken och blev bortförd samma dag! Ersatte den sedan med en Ampellilja, eftersom de redan fanns med på bordet, så höll jag mig till så få sorter som möjligt. Det ser lugnare ut då..
 
Sedan har vi det sett från floristön mot Orkidé hörnet...
 



 
Jag älskar dessa vitflammiga metallkorgar!
Man kan ha dem till förvaring, ljuslykta, att ha en blomma i, sätta i en ljusslinga, bara ha den tom så att den får vara fin i sig själv osv..
 
 
Här blev nu massor av bilder från olika vinklar. Hoppas ni uppfattade vad som fanns var...
Idag påbörjade jag del 2 av mitt yrkesprov, en dekoration som ska stå utanför entrén till butiken. Mer om det när den är klar.
 
Ha en fin fortsättning på veckan!
 
 
Kitty

1 kommentar:

Karolina sa...

Kram <3
Du har lyckat verkligen bra. Underbara bilder och underbara stilleben. Jag blev inspirerad - ååå om Sunds vore närmare skulle jag säkert besöka det varje vecka!!!
De har så mycket härliga ting.

En rumsgran vill jag ha!
Nu när du nämde det som kom jag ihåg att jag länge planerat på att köpa en. hur ska den skötas?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen