lördag 7 december 2013

Självständighetshelg i sjukstugan

Fredag den 6: december, Finlands självständighetsdag!
Som tradition brukar vi baka pepparkakor och fixa lite julfint och eventuellt klä granen. Nu har jag haft feber till och från i en vecka ungefär... energin och entusiasmen är ganska botten, men vad gör man inte för sina barn?!!


Efter lunchen drack vi kaffe och åt självständighetstårta. Visst är det en flagga dekorerad på tårtan... men inte riktigt i Finlands färger..


Sen fick jag vila en liten stund, eftersom min feber inte vill ge sig, och så var det dags för pepparkaksbakningen. Ibland får man anstränga sig lite mer än man orkar, det gör barnen så glad!


När allt är utbakat och gräddat och en plåt bränd (som hör till) så blandade jag ihop två påsar glasyr. Dessa kreativa själar ÄLSKAR att spritsa på pepparkakorna!




Fick spritsa på några själv också... :)

Avslutade kvällen med idolfinal i skenet av både ljus och sprakande brasa.


Lördag, urled på att sitta inne. 
Tog stegen och lindade 30m lampor i ena äppelträdet! 
Ganska slut efteråt, men det var det värt. Fick lite frisk luft i lungorna och kan lugnt vara inne resten av dagen!
Men det kommer ni att få se nästa gång... så att jag får visa foto hur det såg ut när mörkret kom!

Vi hann även klä julgranen tillsammans innan maken åkte iväg på bastukväll!
Den blev riktigt fint. Oj så mysigt att sitta där i skenet sedan ikväll!

Ha en fin helg!


Kitty

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen