tisdag 15 april 2014

Ärtskott till påsk

Den 9:e april var jag på en kurskväll 
som ordnades på Sunds Trädgård
(inlägget kan du läsa här)

Under kursen fick vi ta del av en inspirerande föreläsning av CaisaK. Efteråt hade vi påskpyssel, då vi fick tillverka gipsägg som vi både sådde ärter/gräs i, planterade och dekorerade.

Mitt största ägg (Jag gjorde fem) Såg ju rätt tråkigt ut först, bara en massa brun jord!
Nu, 6 dagar senare, ser det ut såhär!


Ser betydligt trevligare ut med lite grönska!

En av de mindre satte jag timjan i. 
Timjan hör till en av mina favoritkryddor!



Ärtskotten borde hinna växa till en "synligare" storlek innan påsken, vi har ett par dagar på oss ännu!

Dethär tycker jag är så mycket roligare än påskgräs!
De är så söta! För att inte tala om goda!
Att förena nytta med nöje, så att säga!


Kitty

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen