fredag 16 maj 2014

Kornell och Primula, glädje!

Känns helt underbart att se naturen som börjat grönska, de små bladen som börjar spricka fram och gräset som börjar bli grönt.


Kornellen, Cornus alba 'Elegantissima', står lika vackert röd som alltid. I topparna börjar man se de små ljusa bladen växa ut. 
Våren, en fantastisk årstid!



Bakom kornellen skymtar en jordviva, Primula, som jag fick av min mor för många år sedan, när vi nyss flyttat in här på Solslänten (som denna tomt heter).





I samma rabatt, en bit bort, står Allium i knopp. Dessa har jag längtat efter! De hör till en av de ståtligaste lökarna som blommar om våren! Runtom finns en till variant av Primula. Fick ett början av våra fd. grannar, även denna för många årsedan. Den har trivts bra, växt, och gett mig möjligheten att dela den till fler plantor.



Med denna får jag önska er en trevlig helg!


Kitty

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen