måndag 15 september 2014

En blick från min terass...

Hösten är här och hösten börjar ta ut sin rätt. Växterna börjar söka sig i vila och terassen är fortfarande lika sliten. Det var meningen att jag skulle olja den, men det hann jag aldrig med. Nåja, kanske jag hinner ännu om det torra vädret fortsätter.

Vi har haft ganska fint väder senaste tiden, så terassen är ett bra fika ställe.



Pennisetum 'Helmut'
Dekorationsgräset, Pennisetum 'Helmut', och metallkrukan fick jag av en bekant som kom förbi för att titta runt i trädgården. Jag älskar gräs! Nu ska jag plantera ner det i den nya anläggningen på bakgården och hoppas att det övervintrar.


Mitt lilla träd, Pelarhäggmispel, Amelanchier alnifolia 'Obelisk', som står planterad i en korg skall också få en plats i den nya anläggningen, lika så silverhavret, Helictrotrichon sempervivens 'Pendulum'.

Min odödlighetsört som inte riktigt orkade utstråla sitt rätta jag under den varma julimånaden kvicknade till på sensommaren och växte in både i krukan bredvid och i trälådan. 
Själv gillar jag att den trängt sig in mellan träspringorna! 



Gynostemma pentaphyllum



Det blev lite tomt när jag flyttade bort växterna, men snart ska jag ändå plantera ut lite höst-/vinterväxter! 

Ha en bra vecka!


Kitty

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen