lördag 1 november 2014

Knaprigt med frost i gräset

Så var November månad här!
Idag hade vi en härlig morgon med strålande sol och rimfrost i trädgården.
En morgon som denna så finns inget annat man vill än att grabba tag i kameran och gå ut!


I höst har jag inte riktigt hunnit styla terassen, men några små planteringar är fixade.
Tre vita Calluna, två naturstenar och lite äppel från prydnadsapeln fick bli ett arrangemang på trappan. Krukan jag använde är den samma som stått där sedan förra hösten. En kantig plåthink som jag fyndade för 1€ från Sunds trädgård.



På terassen satte jag också några rosa calluna i en rostig behållare. Plockade upp äpplena som fallit ner ur trädet och satte dem i en liten metalbehållare. Bakom finns den stora lyktan som varje kväll ska få lysa upp bordet.









Gräset är frostigt vitt och jag bara älskar känslan och ljudet när man går på det!



Alunrot är en tacksam perenn som inskaffas främst för sina blad. De finns i en mängd olika färger och former! De vissnar inte ner som de andra perennerna under hösten. De håller sig lika vackra och därför ett måste att fotografera när frosten slår till. När snön smälter på våren ser de fortfarande nästan lika ut som de gjorde på hösten. Senare under våren kommer nya blad och då först blir de gamla bladen bruna och kan klippas bort. Visst kan man klippa dem direkt på våren när man putsar i rabatterna, men jag tycker det är trevligt att ha dem kvar när inget annat ännu kommit upp!




Ha en trevlig allhelgona/Halloween!


Kitty

1 kommentar:

Helt enkelt hemma hos mig sa...

Du har lyckats fånga frosten på ett vackert sätt. Ha en fortsatt trevlig helg :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen