måndag 22 december 2014

En vit jul

De senaste dagarna har snön lyst med sin närvaro!
För några dagar sedan hade jag möjlighet att springa ut i trädgården efter jobbet innan det blev för mörkt. Det är ju ingen lång tid om dagarna som det verkligen är ljust för tillfället. Önskar mig verkligen lite sol nu för att få riktigt fina vinterbilder!

Bilderna är tagna i torsdags (18.12) på eftermiddagen mitt i ett rätt så rikligt snöfall...





Vi har haft rätt så varmt. Mellan varven hinner snön börja droppa av grenarna, för att sedan bildas till isdroppar. 
Vackert! 
Det är dom små detaljerna som vi så sällan tar oss tid att beundra!





På grund av den växlande temperaturen blandat med snöfall i omgångar så blir tyngden besvärlig för de nya, ännu klena, träden. Det helt enkelt viker dem! Hoppas de inte knäcks helt! Har flera gånger skakat snön av dem så att de orkar sträcka på sig, men snart ser det lika ut igen.





Nu är det inte länge kvar till jul!

Hoppas ni inte stressat för mycket, utan istället passat på att njuta av advent.
Själv har jag inte alls hunnit njuta!
Mycket jobb, mycket spring, massor av måsten och all möjlig spring och program!
Önskar att jag imorgon ska infinna mitt jul-lugn och slappna av. En jobbdag till, sen står tre dagar ledigt på menyn!

God jul!


Kitty

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen