lördag 25 april 2015

Blöta och ludna knoppar....

En av mina absoluta favoriter om våren, Backsippan!

Backsippa, Pulsatilla Vulgaris

Blöta knoppar, som en hund med våt päls. Men nu står de torra och fina, och jag längtar efter att få se den stå i blom igen! Inte många dagar kvar nu... I den här rabatten står den tillsammans med Skilla som dansar runt den och redan flashar sina blå knoppar. I bakgrunden är även några andra lökväxter pågång, likaså perennerna.


Hoppas på att få tag i den vita backsippan iår, ännu har jag bara av den lila sorten...


Kitty

2 kommentarer:

Bettina Bäck sa...

Men ahahahaha, de ser ut som nykläckta kycklingar. Måste ut o kika på mina nu också när det regnat. :-)

♥Min Eden♥ sa...

JA de är ljuvliga...fast jag får dem aldrig att trivas hos mig!
/nina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen