söndag 19 april 2015

Det våras på terassen!

Så roligt att äntligen få piffa till terassen igen!
Ännu har jag bara fixat hörnet där jag har mina bord gjorda av lastpallar och betongsten, så det finns mycket att göra ännu.. men ska vänta på varmare väder och större utbud sommarblommor/perenner/gräs.


Här såg rätt så risigt ut med alla höstens calluna och cypresser som var helt bruna och uttorkade. Några finns ännu kvar, lika så tallkvistarna och lite annat naturmaterial...



Kunde ju inte motstå denna söta Tusensköna, Bellis perennis, när jag var på uppköp!
Sedan blev det också 6 st minipanséer. 3 st med gul mitt och 3 st enfärgade i samma nyans.



Rev upp de gamla plantorna ur plåtbaljan och satte dit två panséer samt lite naturaterial. 
Man måste ju inte alltid fylla hela krukan bara för att det rymms!



Narcisserna som frös redan dagarna efter att jag köpte dem fick ännu stå kvar. Jag har nu efteråt knipsat av de hängande blommorna och hoppas att knopparna som kommit upp ska slå ut. De var så otroligt fina innan de frös... så synd...



Ja, ni ser ju själv vad som ännu ska åtgärdas... och längre ner ser ni att jag dagen efter åkte ett nytt varv till trädgårdshandeln!





Enkel plantering!
Placerade murgrönan i mitten så att den fick gå ut till alla håll. Planterade in två panséer och bredde på lite svart flis ovanpå jorden.


Blev bara tre små panséer och en ovalbladig murgröna denna gång.
De hade verkligen haft åtgång där, så de kvarvarande var inte i färger som jag ville ha, dessutom var nästan bara stora panséer kvar. Men imorgon är en ny vecka och det kommer en ny leverans! 
Längtar efter tiden då man kan börja ha ut pelargonerna, för de ska absolut finnas här också!


Kitty

1 kommentar:

Maria sa...

Så läckert att plantera i konservburkar! :) Blir ännu charmigare då de är lite rostiga dessutom :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen