måndag 5 oktober 2015

Dagens bloggtips!

Idag är inlägget kanske mer intressant för bloggare än för övriga läsare, men absolut ändå intressant för alla!

Det finns en blogg som är värd att besökas. Jo, jag vet, det finns många som är värda besök, men nu tänkte jag ge en lite extra ljus från strålkastaren!

Bloggen är snygg, stilren, strukturerad, har klara kategorier, praktiska råd, tips och DIY, fina fotografier och mycket läsvärt

Idag var jag in och läste hennes senaste inlägg. Hon har satt ner mycket tid på sitt projekt. Ett projekt som hon nu delar med sig till andra bloggare, att ladda ner helt gratis!

Låt mig presentera Sandra och hennes bloggplanerare 2015-2016!
Gå in här för att titta närmare på hennes fina blogg och ladda ner bloggplaneraren.

Bild lånad av Sandramarias.com
Tycker att idén med denna planerar var jättebra! Visst, jag är en sådan som bloggar på känsla och lust då jag har inspiration eller sett/besökt något jag vill dela med mig av. Ändå tycker jag att planeraren kan hjälpa mig få en mångsidigara blogg.



Nu bloggar jag ju mest om trädgård, men när vintern kommer så blir det alltid en blandning av trädgård, inredning, pyssel, arrangemang & binderi osv.. Jag ser framemot att börja planera mina inlägg för att kanske bli mer strukturerad och samtidigt kunna skissa ner inspirationen till inlägg som dyker upp då och då, så att allt kommer med och inte glöms bort!



Som bloggare är det också roligt att det fanns med en statistikuppföljning. Där får man skriva in antal sidvisningar, mest sedda inlägg och med vilka sökord bloggen hittats mm. Ska bli intressant att börja fylla i månad för månad och se om det finns något mönster... 

Vem är då Sandra och varifrån kom idén?

1. Vem är Sandra?
Sandra är en 20 årig kreativ Karleby-själ bosatt i Vasa. Hon studerar till Speciallärare men i hemlighet drömmer hon om att jobba med bloggen Sandramarias.com på heltid. Hon älskar choklad och Pinterest (och festmannen förstås) och brinner för att ”göra själv” och inspirera andra.

2. Beskriv din blogg.
Min blogg är en blandning av allt det som gör mig glad; recept på sötsaker, DIY’s och annat i pysselväg, en del inredning ibland, en del skönhet ibland .. Men framför allt hitts där en massa bilder och tips på dittan och dattan! Jag har lite svårt att sätta min blogg i en skild kategori, därför brukar jag bara kalla det för en inspirationssida för andra bloggare och icke-bloggare och livsnjutare överlag! ;)

3. Vad hoppas du att din blogg ska tillföra i bloggvärlden?
Jag satsar på att kunna sprida Sandramarias.com som en väldigt positiv blogg! Jag hoppas att jag genom bloggen kan inspirera människor i min omgivning och jag strävar efter att skapa innehåll som kan vara till nytta för många. Jag strävar efter kvalitet fram om kvantitet när det kommer till inlägg och hoppas att detta uppskattas av mina läsare! J

4. Vad är idén bakom planeraren?

Jag har själv blivit väldigt intresserad av att verkligen satsa på min blogg och jag har sökt fram en massa inspiration; googlat, kollat igenom hela halva Pinterest och suttit i timtal framför YouTube-videor. Efter att ha samlat på mig så mycket inspiration och information så vill jag mer än gärna dela med mig av allt detta, så i början av året publicerade jag ett par inlägg i en serie jag kallade ”Börja Blogga!” och fick väldigt positiv respons. Därefter ville jag ge mina fellow bloggare något ännu mer! Jag hade själv insett att jag hade ett stort behov av att få ner alla mina idéer till pappers och såg att många (speciellt amerikanska) bloggare använde olika bloggplanerare. En del av dem delade med sig av sina gratis, men ingen av dessa föll mig riktigt i smaken då de var väldigt utsmyckade och färgglada. Då bestämde jag mig för att göra min egen och att också ge andra möjlighet att skriva ut den och använda den – lite som en fortsättning på min Börja Blogga –serie!


Tack Sandra för att du delat med dig av detta planeringsredskap till oss andra bloggare!



Kitty

2 kommentarer:

Sandra A sa...

Vilket fint inlägg du gjort! :D Tack ska du ha!! :D Och vad roligt att se att du börjat på med planeringen! Lycka till! :)

Helt enkelt hemma hos mig sa...

Tack för tipset! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen