söndag 29 november 2015

Dekorera pepparkakor

Det krävs inte alltid så mycket för att underhålla kreativa barn som längtar till julen och helst av allt vill pyssla dagarna långa!

Jag köpte hem en låda färdiga pepparkakor och rörde ihop glasyr som jag satte i små påsar.
Sedan var det bara att rada upp kakorna på en stor skärbräda och klippa ett litet hål i påsarna. Resten skötte barnen... eller okej, jag kan erkänna... jag dekorerade nog en 4-5 kakor jag med...



Ett tips:
När jag gör glasyr använder jag äggvita och några droppar ättika som vätska. Då hårdnar glasyren bättre än om man rör florsockret i bara vatten.

Ha en skön fortsättning på söndagen och njut av ljusskenet i första advent. 

Kitty

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen