fredag 20 november 2015

Inför GALAN 2015 - Lista

Kom över en lista på Malins blogg om Galan som är imorgon. Kände direkt att denna vill jag också göra!

Så här kommer den nu!



1. Galan är imorgon, är du redo?
Njaa, nästan... Har lite beslutsångest gällande smycken och väskan är opackad! Sen har jag inte bestämt hur jag ska sminka mig ännu...


2. Har du laddat batteriet till din kamera?
Jepp, tog precis batteriet ur laddaren! Men telefonen ska ännu laddas.

3. Hur taggad är du inför galan?
Jättetaggad!! Ska bli så sjukt roligt!

4. Varför ska du gå på galan?
För att träffa alla bloggare förstås! Hur ofta har man möjlighet att gå på gala? Jag och väninnan bokade hotell direkt vi fick veta GALA-datum! :)

5. Hur har du förberett dig inför galan?
Egentligen har vi bara bokat hotell och försökt hitta en outfit. Annars har jag väl inte sådär mentalt förberett mig...
Tidigare idag gick jag in hos en guldsmed i hopp om att hitta ett ankelsmycke... kom ut med hål i öronen!

6. Vad skall du ha på dig?
Blir helsvart faktiskt. Temat är ju guld, så accessoarer och naglar får ta upp det! Känner kanske att jag inte är tillräckligt uppklädd, men jag hittade inget som tilltalade mig och detta kommer jag att känna mig bekväm i. Kommer att pigga upp det hela med knallröda läppar!


7. Hur ser dina skor ut?
Mina skor ja... Svarta med HÖG klack (10,5cm), lite högre än jag normal använder. Hoppas jag orkar gå med dem hela kvällen!
(pga problem med ena foten har jag med ett par extra skor med lägre klack.)


8. Hur mycket har du satsat på din outfit?
Tillräckligt. Vill inte jämföra med andra, efterom jag inte kört på mega-festligt, men jag gissar runt 200€ med allt (skor, kläder, väska, smink, smycken)

9. Fyra saker som du MÅSTE ha med dig i handväskan?
Pengar, läppstift, telefon, Burana. Kamera har jag i handen.

10. Vad ser du mest framemot med kvällen?
Helt klart att mingla runt och prata med alla härliga bloggare! Att fotografera många och mycket! Programmet, artisterna och att få se vilka nominerade som vinner i alla kategorier!

11. Vad är det värsta som kunde hända under kvällen?
Att min huvudvärk gör mig sällskap... (Eller att jag inte orkar stå i mina skor, hahaa..) 

12. Vem ser du mest framemot att träffa under galan?
Kan inte peka på någon speciell. Jag vill träffa alla!

13. Är du nervös? Varför/Varför inte?
Inte nervös, mer förväntansfull skulle jag säga. Vill bara fara dit, ha roligt och ta kvällen som den kommer.

14. Vem tror du vinner priset för årets blogg?
Carro! Hon satsar verkligen på sin blogg och skriver med humor.

15. Bästa tipset för att komma i GALA-stämning på lördag?
Jag och Nina kommer att anlända i tid. Vi ska ta god tid på oss att dressa upp oss på hotellet. Locka varandras hår. Musik hjälper alltid! Kanske ett glas skumppa, nåt att tugga och mycket skratt! 


Kommentera gärna ifall ni också fyller i listan, så att jag får gå in och läsa den!!!


Kitty
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen