onsdag 18 november 2015

Tavelväggen nästan klar, check!

Oj så jag har pusslat med mina ramar, tavlor och fotografier! Men nu har jag helt enkelt bestämt mig att såhär får det bli! Kan ju inte hålla på hur länge som helst. Lådan högst uppe i mitten är en klocka som ska limmas upp bit för bit på väggen. Vi har ingen klocka i vardagsrummet, så den fyller flera funktioner.


Sedan ska man ju få upp allt på väggen också... Helst med samma mellanrum som de var placerade på golvet, och helst så raka som möjligt! Men efter mycket måttande och skruvande så hade vi upp dem.



Längst till höger blev det byxhängare. Där kan man byta ut motivet vart hur enkelt som helst och hur ofta man vill!


Den svarta vitrinen skulle jag helst byta ut till ett lägre och bredare skåp, men för tillfället får jag leva med det vi har.
Den vita papperslampan vet jag ännu inte riktigt hur jag ska göra med.
Väggen känns så tom för tillfället (visst ser ni inte dammsugaren...).
Ett enkelt sidobord med ett hyllplan kulle inte sitta fel. Bara för att ha något att ställa nå fina grejer på, och kanske en blomma. På hyllan kunde jag ha mina inrednings- och trädgårdstidningar/böcker i några staplar... Ja, drömma kan man, men sålänge den höga vitrinen står där är det svårt..

 Ökade på mängden kuddar i sofforna, delvis nya överdrag. Och soffbordet hoppas jag att ska åka ut nästa vecka!
Vet ännu inte om jag ska köpa ett (eller två) eller om jag ska bygga ett själv. Vet iallafall att det ska vara vitt och formen ska vara rund eller sådär triangel-rund. Har hittat ett bordpar (två olika storlekar) som är triangel-runda med vit skiva och träben, men jag ska leta lite ännu...



Okej, då kommer vi till nästa grej...
Nu känner jag att den hemska färgen på våra soffor blir så dominant med de ljusa väggarna, att jag vill måla den bakre väggen grå. Tror att det kan tona ner dem lite och kanske göra rummet mysigare. En matta behövs nog också, men det är mycket roligare att städa när det inte finns mattor på golvet (haha, vadå lat).


Har hämtat hem lite färgkartor och provbitar som blev tejpade på väggen.
Nu går jag och tittar på dem flera gånger per dag, men nog är det svårt. Det ligger på någon av pappren längst ner, eventuellt en av nyanserna från andra pappret från höger... Tavlan behöver ju passa med färgen nyansmässigt, och så måste det bli lite mörkare för att de inte ska smälta ihop, men hur mörk ska jag våga på?? Vill inte att det suger ljuset i rummet heller, som är ganska mörkt från förr.


Blir att hämta en burk och måla ett varv. är man inte nöjd så kan man hämta en ny!

Men jag tror vi tar bloggalan innan jag börjar stänka ner mig med målfärg!
På lördag sker det!

Men nu ska jag snart iväg till Sunds trädgård på julpysselkväll! Full rulle hela tiden!


Kitty

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen