söndag 27 december 2015

Besök av tomten

Nu har jag äntligen fått in julens foton i datorn.
Själv jobbade jag långa fartfyllda dagar innan jul och dessutom ännu på julafton var jag på jobb till kl.12. När vi sedan kom till kusinerna var det att ställa till med julmaten och sedan bänka sig vid matbordet.
Hungrig och trött glömde jag helt bort att fotografera maten...

Efter maten blev det Kalles jul på tv. Jag var rätt deckad och somnade redan efter att leksakerna vandrat in i tomtesäcken. Vaknade en stund senare och hann se lite av slutet innan det blev kaffe.

Efter kaffet lämnade alla barn med mormor/farmor och vi besökte gravgårdarna och tände ljus. Gravgården var så vacker! Vilken stämning! Alla ljus på gravarna lyste upp i vintermörkret och kylan kändes inte lika kall. Ångrade att vi inte tog med oss barnen, men de ville så gärna lämna kvar och leka med kusinerna.
Förstås hade jag inte kameran med, inte ens telefonen!

När vi kom tillbaka kom det mera gäster i stugan. Det var svågerns familj som kom för att umgås på kvällen och få julklappar av tomten. Sedan dröjde det inte länge innan det knackade på dörren.
Tomten!
Och med flera barnfamiljer, syskon och mor-/ farföräldrar under samma tak så blev det ganska många säckar och lådor innan alla klappar var utdelade!




Tomten och barnen med sina julklappar var det enda som hade fastnat på min kamera under hela julafton!



Hur har eran jul varit då?


Kitty

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen