måndag 11 januari 2016

Bloggen 4 år!

Råkade få syn på ett datum på bloggen idag, 9.1.2012, Datumet jag publicerade första inlägget på bloggen!

I lördags var det alltså 4 år sedan jag började blogga.

Har ändrat utseendet, fonter och lite inställningar mm på bloggen sedan dess.
Man märker det bra på bilderna. I mina gamla inlägg är de mycket mindre. Jag har breddat spalten för inlägg, dessutom redigerar jag mina bilder på ett annat sätt, även om programmet är detsamma. Förrut när jag gjorde "kollage-bilder" så plockade jag in mina bilder i färdiga mallar. De färdiga mallarna hade så liten storlek, att bilderna blir suddiga ifall jag går och förstorar dem nu i efterhand.


Då när jag började blogga hade jag en liten Samsung kompaktkamera. När den gav upp började jag fotografera med mobilen, och kvaliteten där var inte mycket bättre. Mobilen jag har nu tar lite bättre bilder, men mobilbilder använder jag ENDAST ifall jag inte har haft möjlighet att dokumentera ämnet med kameran. Fotokvaliteten är alltså absolut bättre nu än för fyra år sedan, ja, egentligen har jag inte haft min kamera mer än snart tre år...

 Har ingen systemkamera ännu, men jag är helt nöjd med min uppgradering till en Canon Powershot SX50 HS som jag gjorde med pengarna jag fick när jag fyllde 30 (2013)!


Det roliga med bloggen är att jag har en plats där jag får ut min kreativitet och min passion för trädgård!
Jag är så glad för alla som föjler mig och återkommande läser bloggen!

Jag kan se hur statistiken går uppåt för varje år. Ni vet inte hur glad det gör mig!!!
Det senaste året har över 56 000 sidvisningar gjorts här!
Och under hela tiden  ca 135 900 sidvisningar!

Vill ni kika in på fjolårets inlägg "3 år som bloggare!" och hur statistiken gått under åren så är det bara att klicka på länken.

Jag hoppas att ni ska fortsätta att följa mig här!

Det kommer antagligen att komma lite mer filmklipp i mina inlägg en tidigare, nu när jag hittat hur jag ska gå tillväga. Mitt problem tidigare var att klippen blev för stora att överföra, men en youtubekanal löste mitt problem!

I övrigt kommer samma ämnen att fortsätta.
Trädgård är huvudämnet, men inredning, pyssel, DIY, foto&film, träning, mat och vardagen kommer in i bilden ibland, speiellt vintertid.


Ha en fin start på den nya veckan!

Kitty

2 kommentarer:

Elisabeth sa...

vad kul att du firar 4 års jubileum :) Grattis ! Tittar in här ibland och kommer att fortsätta att göra det...
Ha en bra ny vecka själv !

Elisabeth

Bohemian Maggie sa...

Grattis på bloggfödelsedagen! :D
H. Maggie

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen