måndag 21 mars 2016

Måndagstema: "Inför påsken"

Ny vecka, ny måndag, nytt tema!
Till äran av påsken som är denna vecka så är temat givetvis "Inför påsken".

Vi har haft ett par minusgrader och isande vindar, så min plan på att göra lite vårigt ute på terassen slopades ganska hastigt. Från onsdag är det utlovat plusgrader och mildare väder, så kanske jag fixar något inför självaste påskhelgen sen.

Istället böt jag ut lite blommor och dekorerade lite diskret inför påsken inne på köksvitrinen.



När jag var in till Sunds för att handla vårblomorna till köket hittade jag denna vita plåtkruka som jag tyckte att kunde passa i köket. Att den dessutom kostade endast 3,80€ var bara en bonus!

I planteringen hade jag en liten brokig murgröna, vit tusensköna och en kruka narcisser (tror de kallas potatisnarcisser).





Dekorerade med lite naturfärgad sisal runt krukkanten, några svarta böjbara pinnar och tre buntar med dessa ljuvliga fjädrar. Gillar när det är mera diskret och nertonat. Skall köpa hem något annat påskgodis att sätta i gipsägget, något som är mindre skrikigt...


För ett par veckor sedan tittade jag förbi Blossom butiken i kokkola och hittade den lilla grå glaslyktan. De äggformade vita plåtpendlarna som hänger i videkvistarna följde också med mig hem därifrån.



Jag vill också tipsa o ett jätteroligt pyssel inför påsken, nämligen gipsägg!
Kolla in mitt inlägg om det här! Och resultatet efter lite tillväxt här.


Det hade jag att bjuda på denna vecka!
Nu är det bara för er att göra ett inlägg med din egen tolkning av temat och länka den hit!
Kom ihåg att sätta in en länk hit i ditt inlägg också, så andra kan hitta bidragen och gå in och läsa.

Nästa veckas måndag öppnas länksamlingen återigen med ett nytt tema.
Då har jag tänkt att vi ska köra med temat:
"Favoritbilder"


Kitty 
bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar Bloggtopplistan för Finlandssvenska bloggar - Bloggar.fi

5 kommentarer:

Maribel sa...

Fina dekorationer du gjort.
Ha en Glad Påsk!
Marika

lavendia sa...

Verkligen inbjudande inför påsken.
Jag tittade på hur man gör gipsägg. För många år sedan gjorde jag likadant men med tidningsremsor doppade i tapetklister. Det fick torka och sedan nya lager. Gipsbindor går ju fortare. / Britt

Meta sa...

Ja men du så fint det är hos dig riktigt inbjudande. Vita blommor är fint tycker jag.
Ha nu en skön och bra Påskvecka
Kram Meta

Maria sa...

så snyggt! :)

Miuud sa...

I invite you to blog about interior design.

http://miuud.blogspot.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen