tisdag 29 mars 2016

Vår i luften

Idag har vi haft en underbar dag!
Det vackra påskvädret fortsätter att hålla i sig, nu som bäst är det över +11 grader i skuggan.

Snön har börjat smälta i raketfart, lite gräsmatta har blivit synlig, blomrabatter börjar träda fram och några enstaka lökar tittar upp.

Såhär ser det ut i min trädgård just nu.










Det smältar på bra i köksträdgården. Snön jag hade kastat ovanpå jorden (i odlingslådan där jag sådde grönsaker för ett par veckor sedan) innan jag satte på locket, är nu borta. Jorden börjar se upptinad ut där under. Vore intressant med en termometer.

Inom ett par veckor kanske det börjar visa sig om det lyckades eller ej...

Kitty
bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar Bloggtopplistan för Finlandssvenska bloggar - Bloggar.fi

4 kommentarer:

Helt enkelt hemma hos mig sa...

Så härligt att se att snön kryper bort från din trädgård sakta men säkert :)

lavendia sa...

Nu borde det väl inte komma mer snö? Här är det allra mesta borta. Skönt! / Britt

Sandra Jahnstedt sa...

Kul med fler tema-bloggar! Jag lade till din blogg-länk på min sida, hoppas det är ok?

Soliga Hälsningar/Sandra

Drömgården sa...

Vad roligt att du tycker om bloggen Sandra. Självklart är det okej! :)
/Kitty

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen