torsdag 12 maj 2016

Kurser och förkylning...

Kände redan på måndag att nu är något pågång. Trött i kroppen och knoppen, med halsen som ett rivjärn.

Natten till tisdag slog det till!

Typiskt nog hade vi lite regnigt och blåsigt mellan solglimtarna under tisdagen. Inte det bästa vädret när man är sjuk och jobbar ute. Onsdag kändes ännu värre! Typiskt nog var det just onsdag då jag skulle prata inför två grupper på jobbet. Först en föreläsning och sedan en guidning. Det gick helt bra, men efteråt var jag verkligen sjuk i halsen efter att ha prata länge med hög röst för att höras...

Har några mobilbilder från caféet där jag hade ställt i ordning inför föreläsningen om
"Vår och sommar i trädgården".
Pratade lite om beskärning, kalk, jord & gödsel, köksträdgården och krukplanteringar mm.



Ett strå ur höstacken av olika gödselprodukter
Idag börjar jag lite senare på jobb.
(Ska på magnetröntgen inför min galloperation).
När jag väl kommer till jobbet på eftermiddagen blir det att ställa i ordning inför kvällens örtkurs som jag håller för en grupp på jobbet. Mera pratande!
Det är roligt med kurser, har inget problem med att ställa mig inför människor och prata. Men visst vore det lite trevligare utan förkylning och hostandet mellan meningarna...


Skrev lite om örter här nyligen. Om ni missade det så kan ni gå in och kika HÄR.

Ha en skön torsdag.
Ser ut att bli en vacker och solig dag!

Kitty
bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar Bloggtopplistan för Finlandssvenska bloggar - Bloggar.fi

1 kommentar:

lavendia sa...

Trist med förkylning och litet svårt om man ska hålla kurs. Imponerad av alla som inte har problem med att prata inför folk. Krya på dig. / Britt

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen