torsdag 16 juni 2016

Ute i regnet

För ett par dagar sedan skyfflade maken ut jord i trädgården. Det behövde fyllas en aning intill norrhörnets nya kantsten, det fanns gropar i gräsmattan och fula bruna fläckar efter vintern.


Idag hann jag jyst och jyst få ut gräsfrön på alla jordfläckar och kratta ner dem innan regnet kom.
Det är bra med regn nu så att fröna får tillräckligt med fuktighet för att börja gro. Innan var det kruttorrt! Hoppas bara att regnet förstår att lugna sig lite emellan så att inte fröna rinner iväg..



Inspirerad som jag var efter gårdagens fotokurs, så gick jag in och hämtade kameran. Man behöver ju inte gå in bara för att det kommer lite regn... Nu häller det ner, men det gjorde det inte då!


Smultronplantorna som stått ett par veckor i påsarna med växter jag handlade hem (men aldrig hann plantera innan operationen), är äntligen planterade. De fick samma plats på terassen som förra året, på mina bord gjorda av lastpallar och betongplattor.


Små lila grönkålsplantor i regnet...


Grönmynta och apelsinmynta har jag planterat i en större konservburk. De fick sällskap av två svarta sländor i metall.




Gräslök.
Vackert blommande gräslök som doftar så gott!



Nu när regnet häller ner passar det riktigt bra att sitta inne och gå igenom fotografier i datorn. Tittar ut genom fönstret mellan varven, och drömmer om allt jag vill göra i trädgården...

Kitty
bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar
bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar
Bloggtopplistan för Finlandssvenska bloggar - Bloggar.fi

1 kommentar:

♥Min Eden♥ sa...

Less att jag inte kunde komma på fotokursen! Men jag fick förfrågan om jag ville ta emot Luleå-entusiaster på söndagen, och gårdagen var typ enda dagen utan regn före det... så det fanns inga val än att ställa sig och med ändan i vädret och rensa ogräs... Hoppas ni hade det bra. Vilka fiiina bilder! Gillar den med skottkärran... vilken bild alltså!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen