torsdag 17 november 2016

Galalistan

Råkade slinka in på en blogg som hade gjort "Galalistan", och tänkte att den vill jag också göra! Jag har ju inte bloggat om Galan direkt ännu, förrutom att jag nämnt nomineringen, så att ni läsare hittade in lätt och fick göra er röst hörd.

Det är nu inkommande lördag som Galan 2016 går av stapeln!
Om två dagar!!

Här kommer min "Gala-lista":

Hur känner du dig inför Galan 2016?
Ska bli jättekul!!! Så roligt att mingla runt bland andra bloggare! Det är kameror överrallt och i nästan allas händer, jag är van med att vara den som går runt med kameran i högsta hugg, medans andra kanske plockar fram mobilen nu som då för att ta en insta bild... Är inte alls redo, så jag känner mig taggad och stressad på en och samma gång!

Vem kommer du att gå på Galan med?
Jag kommer att gå med min partner in crime/bloggsyster/musketör/IT-support Nina. Vi gick tillsammans förra året också och bodde på hotell. Blir hotell i år igen, men inte samma, så får se om vi dansar runt i strumpbyxor med skumppa i ena handen och pizza i den andra igen (som förra året när vi gjorde oss klara inför galan).... 

(ursäkta den gulgröna bilden, skyller på belysningen i hotellrummet!)
Har du din Galaoutfit under kontroll?
Alltså... inte direkt... helt seriöst... I'm lost! Har en idé, men det blev inte riktigt som jag hade tänkt... kommer antagligen att ha med två par skor, två väskor och ett gäng med smycken så får jag bestämma den slutliga looken med Nina på hotellet. Blir inte så glammigt tyvärr, men jag håller mig till den dresscode vi fått... Rusar runt i alla stadens butiker, men det är helt omöjligt att hitta en vit festväska!!! Ser ni någonstans så hojta till, kanske jag panikshoppar något när vi kommer till Vasa... 


Vilka 3 saker kommer du garanterat att ha med i din väska?
Telefon, läppstift och hotellnyckeln.

Har du övat på dina poser till röda mattan?
Absolut inte. Har inte haft varken tid eller intresse till det.

Är det någon du inte mött personligen som du ser fram emot att träffa på Galan?
Hmm... inte vad jag kommer på sådär bara... Har ju träffat ganska många efter att man varit på olika event, picknick, bloggjulfest 2014 och galan 2015... Blir roligt att träffa alla! Kom gärna fram och säga hej, jag bits inte (så ofta), men det är otroligt roligt att lära känna andra bloggare.

Vilken kategori i prisutdelningen är du mest taggad inför?
Faktiskt ingen speciell. Tycker att det är lika intressant att få resultatet i alla kategorier. Säkert spännande för de som är nominerade! (Är du som läser nominerad? Sätt gärna en kommentar hur det känns när det börjar närma sig och i vilken kategori du är nominerad!)

Vilken programpunkt kommer bli den roligaste?
Prisutdelningen är intressant att se, men samtidigt är det roligt att mingla också, och lyssna på finlandssvenska musiker! I år har vi ju dessutom en modeshow att se fram emot! Allt blir kul! Efterfesten också! :)

Efterfesten hålls på Bank. Vilken låt vill du absolut dansa loss till?
Har ingen sådär specifik låt jag vill dansa till... Något med skön rytm som man kan göra lite moves till. Förra året var lite speciell musik, och jag kände inte riktigt att jag kunde dansa till den...

Om du skulle summera bloggåret 2016 med en mening, hur skulle den meningen lyda?
Men hallåå??!! Hur ska jag få det i en mening?! Gör ett försök, kritisera inte grammatikfelen!
"Året 2016 var en höjdare för min blogg och en personlig boost med massor av nya läsare, nytt bloggmaterial med mera filmer (youtube-kanal), nya utmaningar och olika händelser som lett till att sidvisningarna har tredubblats!"

Här kan ni kika in på inlägget jag gjorde om GALAN 2015!

Kitty
bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar

2 kommentarer:

Unknown sa...

Hahha! Jaaa för att dansa i strumpbyxor på hotellet. Jag ska också laga mig klar i hotellrum i år :) jag är nominerad i årets personliga blog, jättespännande.
Kanske vi ses på lördag! Kram!

Unknown sa...

Jag är nominerad i årets mode- & skönhetblogg och det känns verkligen pirrigt! Ser så fram emot Galan! :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen