söndag 27 november 2016

Julplantering med ljus

Tidigare i veckan var jag med på julpyssel kvällen som årligen ordnas på Sunds trädgård.
Mer om den kan ni läsa HÄR där jag också har massor av inspirationsbilder.

Jag pysslade ihop en plantering i en glasbehållare,
en korgplantering med ljus
och en dörrkrans.

Idag tänkte jag visa ett par bilder på planteringen med ljus. På bilden nedan hade jag just fått den klar, så den är fotograferad i växthuset/pysselverkstaden vid Sunds.


Nu står den hemma i vardagsrummet på den gamla pallen jag fyndade på loppis förra året. Hade en annan plantering på pallen då, men i samma korg, även den gjord på julpysselkvällen. (Kolla inlägg från förra årets korg)


I korgen finns endast två hyacinter planterade. Sedan har jag satt i fyra glas som man kan ha ljus i. Hela ytan är täckt av mossa, kottar och små grenar från naturen. Gillar den vita trä-renen, så den använder jag iår igen.



Enkelt.
Naurligt.
Mysigt.

Kitty
bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen