måndag 17 april 2017

De första lökarna...

Det är så roligt att gå runt i trädgården och se förändringar och livstecken som uppstår dag för dag!

Nu när den mesta snön är borta ur en del av blomrabatterna kan man se lökarna som börjar kika fram. Det är en stor glädje med tanke på året innan då nästan alla lökar dök under!
De som inte ruttnade under den långa blöta hösten så frös sedan bort när det blev kallt, på bar mark, våt mark..



Nu går jag bara och längtar, hoppas och väntar på att få se årets lökar blomma!

Har jag gjort rätt val?
Har jag kombinerat dem så att blomningen samspelar?
Passar de in bland de växter jag planterat dem nära?
Kommer perennerna bli för stora innan de blommar?
Eller kommer det att lyckas riktigt bra?

Kitty 
bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar

1 kommentar:

Anneli - FixaDinBlogspot sa...

Vad spännande!
Jag går också och letar vårtecken, men de är få här i Dalarna ännu så länge. Vintern har hållit oss i sitt grepp alldeles för länge nu! Förhoppningsvis har vi sett den sista snön nu i alla fall :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen