måndag 21 augusti 2017

Måndagstema: Sommarens projekt

Temat denna vecka är: "Sommarens satsning/projekt"

Sommarens projekt var helt klart att anlägga min odlingslott.
Jag har bara hunnit odla på halva min lott som totalt är 208kvm, men det får räcka för iår. Det tog mycket tid att täcka in ytan och göra bäddarna, (på sidan av heltidsjobb, familjeliv och egen trädgård) men nästa år har jag ett bättre startfält.


Jag har skördat en hel del potatis och fina huvuden av min nya favoritsallad 'Little Gem'. Konstigt nog misslyckades jag med sorten hemma men fick superfina plantor ute på odlingslotten!
Broccolin är slutskördad, löken är skördeklar, blommorna blommar, Bondbönorna håller på att mogna, zucchini och frilandsgurka skördas efterhand och morotssådd nr 2 är pågång. Flera platser står med gröda nummer 2. Exempelvis när tatsoi slutskördades så planterade jag ut kålrabbi där. Där salladen blivit skördad har jag nu sått spenat osv...



Här ska ni få se en film om hur min odlingslott utvecklades från vår maj till augusti.


Alla mina filmer kan även ses direkt på youtube (klick)

Välkomna att hänga på mitt måndagstema och länka in era bidrag!
Vill gärna se vilka sommarprojekt ni haft.
Här kan ni kika in på tidigare teman.

Nästa vecka är temat: "Helt enkelt underbart"

/ Kitty 
bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar

1 kommentar:

♥Min Eden♥ sa...

Men vilket inspirations inlägg!! Tänk vilket jobb som är bakom hela härligheten på odlingslotten. Gud va duktiga vi har varit!!! ;D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen