fredag 10 november 2017

Fredag och solsken


Äntligen fredag!

Så skönt att få vara ledig fredag och lördag denna vecka. Det har varit en dag med fantastiskt väder. Hann inte göra något ute i trädgården idag, eftersom jag hade så mycket annat på schemat, men jag hoppas att morgondagen ska bjuda på liknande väder.


Kransen på dörren börjar vara lite entinen.

Ni får ursäkta mig alla svenskar, men att något är "entinen" (finskt ord för typ "föredetta") är ett bra uttryck som jag ofta använder även om jag är finlandssvensk. När något är entinen, då har det redan sett sina bästa dagar, det är liksom förbi sitt "fina-stadie".

Den var så fin när den var nybunden, men bladen har frusit, torkat och stått ut med blåsväder. Nåja, en höstkrans är ju ändå kortvarig, när man gör den så sent som jag... Snart får jag fixa vinterkransen!



Här finns mitt DIY-inlägg om kransen.
Börjar vara litet utbud användbara blad ute nu, men man kan även använda löv från marken. Själva täck-materialet kan bytas ut till lite vad som helst, tekniken är densamma.



/ Kitty 
bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen