måndag 13 november 2017

Måndagstema: Pyssel & dekor

Veckans Måndagstema var inställt på "Pyssel & dekor".

Tanken var att jag skulle fixa något vintrigt till terassen... men... hos oss har det varit sjukstuga (två helger i rad dessutom!) Jag var själv i jobb på söndag och det var redan mörkt ute när jag kom hem, så det var omöjligt för mig att gå ut i skogen och leta material till min dekor.

Istället satt jag inne på kvällen och pysslade dekorationer inför julen!



Jag satt och band små himmeli...
Men vad jag ska göra av dem tänker jag inte visa, för det kommer ni att få reda på först i december!

Dessa är gjorda av halm som jag köpt i en pysselaffär.
Förra året testade jag att göra himmeli för första gången (inlägg här med instruktioner). Då använde jag breda papperssugrör, vilket är aningen enklare att klippa i utan att de spricker. Plast fungerar lika bra, försökte hitta tunna plastsugrör som jag tänkte fixa julgransdekorationer av... om jag hittar...

Eftersom denna pysselteknik är relativt ny för mig, så har jag kikat runt på Pinterest innan där man hittar massor av inspirationsbilder, steg-för-steg och även filmklipp.



I december går alltså min blogg-julkalender för tredje året.
Först nu hinner jag börja fundera hur den ska se ut iår, så jag har massor av jobb framför mig innan den är förberedd... Hoppas ni vill följa den. Luckorna kommer att publiceras varje morgon kl.9 mellan 1-24.12.

Nästa veckas tema får bli: "Därför längtar jag..."
November är sista månaden för iår på måndagstema, sen tar vi nya tag nästa år. December underhåller jag med min julkalender!

/ Kitty 
bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen