söndag 3 december 2017

Lucka 3


I dag ska jag äntligen få presentera min första gästbloggare här i julkalendern
Maria Frände, Tidstjuven 

Så roligt att hon ville vara en del av årets kalender. Nu är det bara att läsa vidare och inspireras!
(men först en kort presentation)

***     ***     ***

Hej och välkomna till lucka nummer 3!

Idag har Drömgårdens julkalender invaderats. Jag som har invaderat julkalendern (med Kittys lov förstås, annars hade det varit rätt elakt) heter Maria och en del av er känner kanske igen mig från min blogg Tidstjuven. På Tidstjuven bloggar jag om min vardag, tankar och fotografering. Det senaste året har min blogg kretsat en hel del kring renovering, eftersom min fästman och jag har totalrenoverat vårt 70-talshus.

I den här luckan tänkte jag passa på att tipsa om ett superenkelt julpyssel som passar den som vill få in lite julstämning i inredningen utan att gå alldeles loco på knallröda tomtar och kitschigt glitter. 


Till pysslet behöver man 5 stycken pinnar (det gör inget om de är lite krokiga), sax och snöre. Och en kattunge...?


Nej, minus kattungen. Den råkade visst bara photobomba bilden. 


Börja med att placera pinnarna så att de bildar en stjärna. 


Knyt sedan snörstumpar på alla ställen där pinnarna möts eller korsar varandra. 


Klart!


Vill man så kan man pynta stjärnan med en liten batteridriven ljusslinga också, så syns den även i mörkret.

/ Maria 
bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar

2 kommentarer:

♥Min Eden♥ sa...

Tack för tipset Maria!!

Marias Memoarer sa...

Men vilket bra tips! Blir säkert supersnyggt med en ljusslinga till :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen