fredag 29 december 2017

Vinterträdgård: Bakgården

Nu blir det mer bilder från min vinterträdgård!

Hade sällskap med mig vid fotograferingen... Det är andra som är glada över snön också.


Det är väldigt fint med snö i trädgården, men jag kan inte låta bli att drömma mig bort till sommaren, grönskan och ser framför mig hur det brukar se ut när man står här...




Gräsen, hortensian och kärleksörten som var så fina på senhösten...




'Poppius' rosen som fortfarande håller kvar ett blad...


rosa spinosissima 'Poppius'


Kornellen med sina frostiga röda grenar.


Favoritbänken ser lite kall ut...


... Och brudspirean... som jag egentligen inte ens tycker om... Men den är fin på vintern när nysnön sitter fast i de långa grenarna som hänger böljande i gångarna...


Blev lite ivrig när jag var ute... Detta är bara en del av bilderna som togs.
Nästa gång ska vi kika in i köksträdgården.

/ Kitty 
bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen